În acest interviu, am discutat cu prof. Adriana Ausch despre inițiativa sa de a implementa cursuri de educație muzicală prin metoda Dalcroze atât online, cât și în ateliere fizice. Prof. Ausch ne-a împărtășit motivele care au stat la baza acestei decizii, experiențele și observațiile sale privind predarea online, precum și așteptările pe care le are de la participanții cursurilor sale. Am explorat împreună avantajele și dezavantajele acestor formate de curs și cum pot contribui ele la dezvoltarea cunoștințelor și abilităților muzicale ale studenților.

Ce anume te-a determinat sa propui aceste cursuri online în metoda Dalcroze?

Prof. Adriana Ausch:După mai multe ateliere Dalcroze pe care le-am susținut în țară, la care participarea a fost entuziastă și care au trezit interesul pentru această metodă, m-am hotărât să creez un curs care să alterneze ateliere online și ateliere live în România. Planificasem de ceva timp să susțin aceste ateliere și online, pentru a fi mai accesibile. 

Cum ți se pare experiența predării online? Este eficientă din punctul tău de vedere?

Prof. Adriana Ausch: Am predat și predau cursuri de educație Dalcroze pe Zoom încă din 2020. Studenții mei sunt candidați la Certificatul Dalcroze profesional și sunt din SUA, China, Japonia și Israel.

Cursurile Dalcroze online au limitările lor, dar completate de cursurile cu prezență fizică sunt foarte folositoare. Ele creează baza de cunoștințe și abilități care sunt apoi reactivate și completate în timpul atelierelor cu prezență fizică. Bineînțeles, toate acestea au sens doar dacă participanții își fac lecțiile.

Care sunt avantajele și dezavantajele cursurilor online în metoda Dalcroze?

Prof. Adriana Ausch:Dintre avantajele participării la un curs online, se numără accesibilitatea pentru oricine, de oriunde, posibilitatea ca persoane care altfel nu s-ar întâlni niciodată să colaboreze și să se cunoască, încurajarea învățării independente, accesul instantaneu la diverse materiale didactice, oportunitatea de a primi teme scurte pentru a fi executate într-un timp scurt și prezentate pe Zoom, precum și suportul teoretic pe care cursurile online îl oferă celor practice.

Dezavantajele unui curs Dalcroze online includ limitarea mișcării la dimensiunea încăperii studentului, colaborarea de ansamblu diferită din cauza întârzierilor pe Zoom, calitatea sunetului plată și cu rezonanță redusă, posibilitatea ca participanții să nu aibă echipament adecvat și interacțiunea de grup limitată.

Care sunt așteptările tale pentru aceste cursuri?


Prof. Adriana Ausch: Am așteptări diferite de la aceste cursuri pentru cele două grupuri.  Astfel, sper ca grupul de profesori, învățători și educatori din învățământul primar să își îmbogățească cunoștințele elementare de muzică și să înceapă să descopere legătura dintre gest/mișcare și elementele muzicale pe care le vom studia. De asemenea, sper să fie o sursă de inspirație pentru a-și dezvolta abilitățile muzicale în mod independent. Toate acestea îi vor pregăti pentru următoarele ateliere „live” în iunie și noiembrie, când voi reveni în România.

Iar de la grupul de profesori de muzică și instrumentiști, mă aștept la un început în definirea prin mișcare a conceptelor muzicale pe care le cunosc deja. De asemenea, îmi propun să descoperim împreună cum poate improvizația ritmică sau melodică să fie un instrument de învățare.

Bineînțeles, pentru ambele grupuri, explorarea unui repertoriu muzical pentru activități de muzică și mișcare va fi foarte folositoare.

Acesta este doar începutul. După atelierele live din iunie, voi reveni pe Zoom în octombrie și, din nou, live în noiembrie.

 

După seria de cursuri online, prof. Adriana Ausch va susține Ateliere Dalcroze în București și Brașov:

BRAȘOV

15 iunie, 10:30 – 15:30

Ateliere dedicate cadrelor didactice din învățământul primar

MIMA Muzica Brașov (Strada Victor Babeș, nr.36)

16 iunie, 10:00-15:00

Ateliere dedicate profesorilor de muzică și muzicienilor

Universitatea Transilvania din Brașov, Complex Memorandului (Sala festivă, strada Memorandului nr. 39)

 

BUCUREȘTI – ARCUB, Sala Studio (strada Lipscani nr. 84-90)

17 iunie, 16:30-20:30

Ateliere dedicate cadrelor didactice din învățământul primar și preșcolar

18 iunie,16:30-20:30

Ateliere dedicate profesorilor de muzică și muzicienilor

 

 

Profesor Adriana Ausch – Longy School of Music of Bard College in Cambridge, Massachusetts, Statele Unite ale Americii

PROFESOR ADRIANA AUSCH, M.M.D., M.M.V.P., Dalcroze Certificate, Dalcroze License

Nu predați doar muzică, ci predați frumosul !

Pasionată de artele care includ mișcarea, de muzică și de artele vizuale, Prof.Adriana Ausch a găsit în educatia Dalcroze spațiul în care își exprimă abordarea renascentistă a tuturor artelor. A obținut un master în pedagogia Dalcroze (M.M.Dalcroze), Certificatul si Licenta Dalcroze  precum și un master în interpretare vocală (M.M.Vocal Performance) la Longy School of Music of Bard College in Cambridge, Massachusetts, Statele Unite ale Americii.

Prof. Ausch este membră a Professional Developement Committee of Dalcroze Society of America (https://dalcrozeusa.org) și președintă a New England Dalcroze Chapter și Dalcroze Chair – Winchester Community Music School, Winchester.(https://winchestermusic.org).

În ultimii 20 de ani, Profesor Adriana Ausch a predat ritmica Dalcroze pentru elevi și studenți de toate vârstele, de la 3 la 75 de ani, la Tufts University (Boston), Winchester Music School (Winchester),  Southern Maine Community College (Maine), Longy School of Music (Cambridge).

Începând din 2001, Prof. Adriana Ausch predă Solfegiu, Ritmică (Eurhythmics), Improvizație, Plastique Animée și Pedagogie Dalcroze în cadrul Programului Profesional Dalcroze. În cadrul acestui program, a dezvoltat noi cursuri inspirate de Dalcroze pentru studenții de la Longy School atât la nivel de licență, cât și la nivel de masterat.

Printre cursurile  create de Adriana Ausch se numară Eurhythmics Lab, Improvizație pentru cântăreți, Muzică și arhitectură, Introducere în Dalcroze și Cabaret Collage.

Născută în  România, Prof. Adriana Ausch a studiat pianul clasic la Școala de Muzică din Târgu- Mureș și a obținut un masterat în arhitectură și urbanism la Institutul Ion Mincu din București. În paralel cu cariera sa de arhitect și scenograf, a devenit cântăreață și compozitoare abordând mai multe stiluri muzicale. A apărut la emisiuni de televiziune și radio, a întreprins turnee în România și a lansat un CD în Germania, unde a locuit înainte de a se muta la Boston. In România, Adriana Ausch a obținut premii în calitate de cantautoare și a făcut  parte din mișcarea românească folk.

După ce a practicat arhitectura în România și Germania, în prezent stabilită la Boston, Adriana Ausch și-a dedicat cariera muzicii și disciplinelor Dalcroziene.